Friday 7 December 2012

We Care We Share, Blood Donation @ APU

Assalamualaikum w.b.t..

Entry nie sepatutnya dirangka semalam atau pun selepas event tuh. Malangnya, kemalasan aku membiak berjuta kali ganda mengalahkan neuron yg berhubung dalam otak manusia. Oh my dear lama sudah aku tidak berbahasa. -.-'

Dua hari lepas, on 5 Dec, universiti aku telah mengadakan sesi berjual beli darah manusia.. HAHA choyyy kan mulut. Actually, kitorang mengadakan sesi derma darah utk yg memerlukan. Yelah, kat Gaza sekarang berjuta hilang darah, bukan darah je, nyawa pun tergadai. Hmm.

So kononnya dah aku tak dapat nak pi join perangi Israel, aku pun menggedik lah nak derma darah mana tahu darah aku menjelajah ke bumi Gaza. HAHA yucks youu Sferinaa.

  
So ini lah brochure utk kempen tuh. APU selalu buat event and this is one of them. Charity work.

Malang yg tak berbau lagi tak berlagu nyaaa.. Aku dah syiok nak derma darah sat gi scene sedih berlaku.
Let say doc tuh = X , haha math gitewww >.<


X :                Adik sihat? 

Dengan pantasnya aku pun buat buat flu depan dia. Act aku takut tp sometimes nak lah kan cuba benda baru. Darah muda tuh td, HAHA

Sferinaaa : Sihat. Cuma kitaa..kitaa baru baik dr demam. *muka comel mintak Stitch*

X :              Tidur malam td pukul bape? Bila last adik amek ubat? Ada sakit tak lately nie? Mari akak check blood             pressure adik.

Kakak nie dah kenapa tembak aku dengan soalan mcm tuuu. Rasa mcm ada buat salah je. :/ Aku pun jawab..

Sferinaaa : Tidur awal. Last amek ubat masa kena chicken pox. Takde sakit lain, Sakit hati jiwa dan raga          je. KAHKAH 

X :              Adik, adik tak boleh derma lah, adik ada high blood pressure nie. Darah dah chantek tp kita takut adik pengsan je nanti. Adik stress kan apa? 

Sferinaaa : Haaaa? terkesima seketika aku setelah mendengr penjelasan doc tuh. Tp bagaimana? kenapa? waa drama kau..

Lalu aku pergi dr situ daan dr situ lah aku tahu aku ada high blood pressure and aku rasa mcm Blood Donation punya event tuh bertukar kepada satu scenes sedih. Hancur hidupku. Patah hatiku. Kenapa? Kenapaaa. *now playing Patah Seribu song*


Maybe this is not the right time for me to donate. Darah tak cukup kot nak derma. Maklumlah, 1st time, takut tuh lagi tinggi dr nak mencuba. Maybe aku boleh cuba for the next upcoming charity works. Ahh nvm. APU banyak create events. So take part in others event. ^_^

Thank you for reading! 
Assalamualaikum w.b.t 

4 comments:

  1. nice entry..sian sfrenaaa takleh menderma hehe..takpe ddarah tu derma kat nyamuk jew, ermm btw..form comment tue leh wat ddlm form pop up comment tak? and leh remove verfication wordd tak? dan satu lagik tu..leh remove tak? menggangu Zack bacalah..sajew kasi tips blogging..maaf jika terasa..

    ReplyDelete
  2. haha yeah.. Zack kool, kita baru je, tak tahu nak buat acano :( meh ajar kitaaa

    ReplyDelete
  3. Wahyuuuuu! thank bro! will keep doing good things! :)so do with u huh :)

    ReplyDelete