Wednesday 7 November 2012

A Surprise From Asia Pacific University !

         Assalamualaikum dan selamat petang kepada yg berhormat... okay dah cukup cukup, jangan nak mula drama not-so-formal kau Sferina. Okay let me introduce myself, my name is Norsferina binti Ngatiman berusia 18 tahun 34 hari pada hari terlahirnya blog nie. Beliau meneruskan pengajiannya di Asia Pasific University, Technology Park Malaysia, Kuala Lumpur, Malaysia. Beliau menjalani kehidupan sbg seorang pelajar Foundation dan berhasrat ingin meneruskan pelajarannya dalan Human Resources Management kelak. Okay enough, Obama yang menang hari nie pun tak bg ucapan mcm kau Sferina. -.-' Okay let see where am i studying at. Come lets go thru this few pictures of Asia Pasific University.


Lihatlah duniaaa, inilah university aku, HAHA 
p/s : the older name of Asia Pacific University is University College of Technology and Innovation. Mungkin nama nie ditukar kpd APU sbb yg lama panjang sgt kot. Wh0ops! hikhik


This is one of our facilities, library at level 3 , shuuuuuuuut :)

this is Auditorium which consists of Aud 1, Aud 2 and Aud 3 in the main campus, Semua nie terletak di tingkat 4. Oh ye main campus terletak di TPM itself.

This is engineering lab for engineer students at level 2 which the opposite of this room got discussion room where students can do their discussion there. We do hv a lot of facilities here.


Ini surau dimana para muslimin dan muslimat ingin menunaikan rukun Islam yang kedua. Hamboii Sferinaaaaa, HAHA

This is cafeteria at main campus which is located at ground floor. All foods here are good enough for students and they also don't cost us so much. kihkih :P

Sila buat pembayaran di kaunter, aunty tuh mempunyai volume suara yg sangat mengagumkan, jadi sila ambil langkah berjaga jaga ketika makan dan pastikan ada air disisi anda, lol


So basically memang kat sini lah aku menghabiskan masa selama beberapa tahun sehingga tamat degree aku pada tahun 2014 kelak. And and and selama 3 bulan aku berada kat sini, mcm mcm aku belajar. Daripada variasi aspek yg mampu menggugat iman mahupun kesabaran aku sebagai seorang hamba tuhan yg sangat kerdil lagi lemah, okay merapuu. Ya Allah ampunkanlah segala dosa hambaMu ini, okay Sferina, u really need to stop it :/

That day time aku tga sedap berborak dgn Amalin, si Ayra kejutkan aku dengan soalan, 'eryn..kak mas ada call tak?' and i was like what nowww? siapa dirasuk? siapa merasuk? siapaaaaa? okay over. And then aku jawablah dgn keraguan yg bergelumang di akal fikiran aku, 'takde, kenapa?' and then Ayra cakap takde pape. Aku mmg suka org nak cakap tapi bagitahu pendahuluan je, and then bila tiba tengah, takde pape lah, eh take lah. A'ah comel sangat tuhh, -.-'. HAHA. Maklum lah sejak menjanda nie handphone aku mmg sunyi menyepi tanpa khabar berita apatah lagi isi cashnya, lol. Esoknya, dengan daya ingatan yg kuat dan nafsu untuk tahu apa yg berlaku tuh sgt membuak buak, aku pun terus pegi directly jumpa Kak Mas kat office, eceh mcm dtg nak cari gaduh!

That day, aku datang dgn Amalin and terus terjah kak Mas dengan soalan yg mengganggu hidup aku masa tuh. Dengan kelajuan 160km/hr aku pun tanyaaa, 'Kak Mas ada call kita ke? kenapa? ada apa? ada masalah pape ke?' bertubi tubi kau tumbuk Kak Mas dengan soalan tuh Sferina. Okay kak Mas pun cakap lah yg dia ada shortlist kan 4 nama utk dijadikan bahan experiment pihak APU and dihantar ke pusat pembuangan sampah, okay Sferina menipuu. Act dia called sbb Kak Mas ada pilih 4 nama dr malay students kat APU utk dilantik sbg STUDENT AMBASSADOR. Kau tahu apa reaction aku that time? okay je..cool je.. tp dalam hati merebut rebut mengucapkan tahniah pd diri sendiri, lol. Aku mmg nak sangat join benda benda nie semua tapi almaklum lah, pemalu kucing katanyaa.

At that time belakang Kak Mas, i was like this. HAHA :p


Yang dipilih nie terdiri drpd Ayra from Felda sponsorship, Faiz and saya Sferina dari Yayasan scholarship, and they need another one malay boy to balance it. And today, i've met the leader of Student Ambassador, which i need to know what the exact roles of being student ambassador. But i was quiet disappointed because i did'nt respond him. I mean i should ask questions more abt this. And because of my silly nervousness, i just sat and gaining the information. Dia cakap everything abt student ambassador, terutamanya kelebihan taking part, and their activities and yang paling penting is, kemahiran yg bakal aku dapat bila aku join benda nie. Mungkin aku boleh improve english aku yg 'craked' nie and raise up confident level aku sendiri. Lihatlah betapa lemahnya mahkluk yg bernama Sferina nie. Other than that, student ambassador nie mcm bekerja dgn pihak universiti lah, kita akan dibayar mengikut how many hour did i work for it per month. Jangan nak nafikan lah, kau saje letak point salary tuh last kan, choyyyy! HAHA


Aku pun tak tahu lah luck mana aku dapat sampai aku terpilih utk jd student ambassador kat APU. Astaghfirullah Sferinaaaaa, itu namanya rezeki. Bersyukurlah wahai manusia. Bukan apa, mcm dapat durian runtuh je, but still, aku bersyukur sgt and i will try my best utk menyumbangkan segala keperluan samada dr segi tenaga ataupun masa. Aku sanggup demi universiti tercinta, haha. Cakap gebang seh. OK so thats the way how this blog are born from. Kami dibri tugasan utk membuat blog and mempromosikan APU, 1st aku dengar, omg! in english ke? alamak english aku dah lah broken tahap rotten nie, sekali that boss said its k, u can write it in bahasa cuz kita mmg nak attract org Melayu yg tak nak libatkan diri dalam universiti swasta. I was like yayyyyyyy! and okay calm down, haha. Kalau semua masuk universiti awam, penuh lah woi. Berapa juta penduduk Malaysia yang ada sekarang kan.


Okay, aku skipped netball training for this bless good news and i hope it worth it. :) and aku berharap yg semua nie bukan mimpi [cubit-ouchhh!-sakit-realiti] lol. And aku harap aku dapat memperoleh segala ilmu sbg seorg student ambassador yg  Semoga berjaya Sferinaaa! Malam nie tidur lena lah kau Sferinaaaa..HAHA. Assalamualaikum w.b.t  *__*

8 comments:

  1. hye dear sferina. kau dah boleh join blog aku :)
    kena tambah sikit-2 blog kau bg lebih menarik, sebab org dh tertarik dgn cerita kau ni.. *terutama aku hahaha

    ReplyDelete
  2. hahaha! well thanks dude, we'll meet this evening and rape our blog. Okay? u need to help me. :D

    ReplyDelete
  3. but still lawa dr aku, kau kena tolong aku, like dead, aku sanggup tdo uma kau :P

    ReplyDelete
  4. lawa ker ? gelap jek aku tgk.bhahaha
    huh motif tido rumah sbb nak buat blog ? tada function~

    ReplyDelete
  5. hahaahh! yee, blog aku gelap je, :p still in learning process :p

    ReplyDelete
  6. yup btol la tu orng melayu dilema nk smbung study swasta coz ipta lebih dpandang..ade pape nsihat x..sbb most ipta kn lebih dterima krha dri pljar ipts

    ReplyDelete
  7. hi sferina. so saya dapat tawaran pergi apu dalam course software engineering and it is full scholarship. so what do you think about the culture there and how was it spending few years there? life? assignments? lecturers? studies? sorry banyak tanya but please convince me to go there. need answers asap :( thanks in advance ! :)

    ReplyDelete